måndag 20 januari 2014

Köket


När jag flyttade hit var det jäkligt tråkig tapet i köket, nån grön-smårutig grej, och dessutom enormt fula märken efter att han som bodde här innan försökt sätta upp en plansch på väggen, icke smart att göra i en hyreslägenhet!
Men nu, idag, äntligen färg!=) Det blev lila (bara 2 väggar som behövdes tapetseras, resten är vitmålat), jättesnyggt! Härlig gräddlila färg, ungefär som blåbärsglass;-) Vad smart, då kan man ju äta blåbärsglass därinne;-) Men däremot tror jag småttingarna får sitta ute på balkongen och äta...;-) Var ju enorm tur att tapetseringen inte blev av tidigare, med tanke på att A. satt och åt spagetti & köttfärssås i köket en gång... Inne vid väggen.. Ja, ni kan tänka er var en del hamnade! Lite i munnen, två portioner på kläderna, och en del på väggen.. Snyggt... *harkel*
Äntligen kan jag känna mig (ännu mer) hemma här - med gräddrosa i stora rummet, och gräddlila i köket! Underbart, härliga färger! Bort med äckliga, trista färger!
Just det, ringde bostadsbolaget idag, eftersom det enligt målaren badrummet inte stod med på listan... Och besiktningsmannen ringde upp, och svaret är att han inte riktigt vet hur dom ska göra! *suck* Om det hjälper att måla en gång till, eller om dom får göra om det helt... Jaja, bara att härda ut!

Syster och systersöner var ju här snabbt i torsdags - måste vara skriva att låt mig INTE få träffa sjuka syskonbarn, eller om dom på något sätt är på väg att bli sjuka.... Pojke nummer 2 & 3 har nu vattkoppor (pojke 2 fick det av sin kompis.. Snällt), och jag har fått några kliande prickar, bara att hoppas de inte blir större! Hjääälp, att jag alltid ska råka ut för sånt!
Likadant en gång för flera år sedan, träffade förkylda syskonbarn - givetvis blev jag oxå förkyld - en vecka efter fick några syskonbarn OCH jag öroninflammation! Ni kan ju gissa vem som blev dåligast...=/ Och det är inte den enda gången dom smittat mig... *snyft*

Snart sovdags, och vad skönt att slippa vakna redan vid 7 imorgon!=P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar