onsdag 29 januari 2014

Ny familjemedlem


Eller, tja, vad ska jag skriva... Ingen familjemedlem som behöver mat eller så, utan bara el...
Var på jakt efter en laptop - men just den jag ville ha var slut i affären, så bestämde mig för att kolla vidare där... Och tänkte efter, och joo, visst skulle det vara kul att ha en surfplatta oxå! Så kan jag ju använda både den och lappis!=) (Leka och spela med Surfis, och skriva och kolla nätet med Lappis), smart=P
Ingen Äpple-logga på, utan Samsung, antar att det ändå är bra märke;-) Och kanske lite billigare än Ajjpäääd....
Men kommer väl kanske in i Äpple-klubben senare, funderar på en Ajjfån sen=P Min nuvarande mobil börjar bli pensionär... Stackaren är ju hela 2 år i mars!
Men välkommen i familjen SURFIS=) En rolig grej att kunna spela och leka med, och bra kamera;-) (inte för att jag kommer ta särskilt många kort med den...)..
Men använder ju ändå mest Lappis - den är ju givetvis bäst med tangentbord och allt, enklast helt enkelt! Inte så lätt (och inte snygga märken på skärmen när man skriver och pekar...).
Så jag kommer såklart fortsätta blogga med Lappis=)
Men ett tips är ju att ha igång routern innan man börjar klaga och gnata att det inte funkar att ta sig ut på WI-FI... Ser alla andra i husets namn, men inte mitt eget... Kom på det efter nån halvtimma (då jag försökt femtioelva gånger, tröttnat och kollat på andra program, och försökt igen...) att jag inte ens hade igång rotern! Inte så konstigt att det inte funkade... Jaja, ibland är man extra blond...!

Annars då? Tjaaa... Har idag fått en jädrans jobbig hosta, håller tummar för att det bara är extremt tillfälligt!
Ska med syrran ut och handla imorgon, man behöver ju alltid mat...

Ha det gött i snön!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar