onsdag 19 mars 2014

Mellandag


Så känns det som..
Var barnvakt åt 8-åringen förra veckan, eller tja, det är ju inte så att man behöver springa efter honom hela tiden, utan bara mer det att han inte vill vara hemma själv efter skolan (men jag gick faktiskt då storebror (10½ år) kom hem, så dom klarade sig själva den sista timman - inga bränder, inga olyckor, inga storbråk - gick ju riktigt bra;-) ).
Hjälpte honom med matteläxan, spelade spel, och pratade om allt möjligt.
Och i fredags - när båda pojkarna slutade tidigt - så gick vi hem till mig - köpte godis (för snäll moster, jag vet) och kollade på film och hade fredagsmysigt=) Härlig stund! Får passa på nu innan dom blir för stora för att kunna umgås med sin moster.... Snart får man väl höra "Vad löjligt!" om man föreslår sånt...
Och här är två saker som summerar veckan:

* Spela aldrig spel med 8-åring, dom hittar bara på egna regler - allt för deras fördel! Monster!!

* * Kärleken man känner när storebror texttolkar (8-åring kan ju inte läsa så bra än) filmen som är på engelska, för att lillebror ska hänga med i vad som faktiskt händer.. Det är kärlek! *varm i hjärtat*

Var på möte igår, gick bra som väntat.. Och blev visst lunch/middag på McD efter, är inte alltför ofta man äter där, men erkänner att det kan vara gott ibland=)
Och idag har det varit slappardag för både mig och Smulan - såklart hon måste ligga bredvid mig i sängen, goskatten!
Imorgon ska jag till tandhygenist, håller tummarna för att hon är snäll (att allt är bra). Sen blir det att handla, och sen ska mamma & pappa med mig hem en stund. Kommer Smulan bli superglad för.

* Smulan ja: Det går jättebra härinne i lägenheten, visst kanske hon saknar att kunna gå ut, och undrar kanske varför hon inte kan gå ut, och sen får vi inte glömma bort kattrace både morgon & kväll, för det klart hon måste leka och springa av sig! Kan säga att hallmattan kan flyttas en bit....;-)
Men jag tror ändå kärleken är störst - kärleken och tryggheten att hon ändå har mig! Det är nog större kraft än att inte kunna springa utomhus och leka!

Ha det bra=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar